Tento web používá soubory cookies. Dalším procházením webu vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookies. Více informacíSouhlasím

Nové kurzy SM systému pro Vás otevíráme 3x do roka (únor, červenec, září)

 

SPIRÁLNÍ STABILIZACE PÁTEŘE

PREVENCE BOLESTI ZAD

CO JE SM SYSTÉM

Metoda "SM systém" neboli "Stabilizační a Mobilizační Systém" se opírá o 39let postupného vývoje a 34 let klinických zkušeností s tímto cvičením u pacientů s bolestmi páteře v bederní, hrudní i krční oblasti, u pacientů s akutním výhřezem ploténky a u skoliózy. V Německu je dokonce léčba (cvičení SM systém) touto metodou hrazena zdravotní pojišťovnou.

PRO KOHO JE URČEN

Cvičení je vhodné pro klienty od 6 let do 99 let – děti, ženy, muži, senioři, těhotné, nevrcholové i vrcholové sportovce. SM systém je vhodný pro lidi s problémy bolesti zad nebo kteří chtějí poruchám páteře předejít. Cvičení má také velký význam u prevence a léčby poruch velkých kloubů – kloub kyčelní, kolenní a ramenní, kluby nohou a klenba nožní. Tuto metodu využívá i mnoho vrcholových sportovců jako kondiční trénink s cílem zlepšit sportovní výkon a předejít přetížení a degeneraci páteře a velkých kloubů při sportu.

Cvičení se skládá se sestavy cviků dle MUDr. Richarda Smíška, které pomáhají správně aktivovat spirální svalové řetězce a tím umožňují protahovat páteř směrem vzhůru a zajistí tak ploténkám mezi obratli dostatečný prostor pro léčbu a regeneraci. Díky špatným návykům (sedavé zaměstnání, nevhodná ergonimie práce, denní mechanismy) máme spirální svalové zřetězení ochablé a zároveň velmi přetěžované vertikální svalové zřetězení, které způsobují stlačování obratlů k sobě a meziobratlové ploténky jsou namáhán

15 MINUT DENNĚ a VAŠE PÁTEŘ BUDE ZDRAVĚJŠÍ

Po zacvičení daného množství cviků SM systému za 15 minut, provedete jak regeneraci, protáhnete a zároveň posílíte celé Vaše tělo. Díky i jednoduchosti a nenáročnosti, lze provádět doma, na zahradě dovolené.  Stačí si jen koupit elastické lano a můžete cvičit.

JAK a KDY ZAČÍT

kontaktujte hlavní trenérku Martinu- 774 597 097, nebo 776 119 243- pokud neberu telefony, vyučuji. Zanechejte prosím zprávu či napište mail. ozvu se, jak to bude možné. Zakoupíte si elastické lano. Pro bezchybnost cvičení a jistotu během provádění cviků je vhodné absolvovat buď individuální lekce, kde Vám pomůžeme omezit svalové disbalance omezující rozsah cvičení a způsobující bolest, uvolnit manuálními technikami SM Systému. Dále doporučujeme absolvovat lekce cvičení SM systému ve skupině, kde na Vás bude dohlížet zkušený trenér.

SM systém je:

  • Protažení těla směrem vzhůru. Trakční sílu vytvářejí šikmé břišní svaly a přímý sval břišní, které jsou aktivovány pohybem paže a lopatky vzad a dolů). Sm systém je aktivní, účinné, propracované a rehabilitační cvičení s elastickým lanem, které si můžete po osvojení základních cviků cvičit pravidelně doma
  • Intenzivní posílení šikmých svalů břišních, aktivovaných pohybem paže a lopatky v osovém postavení těla. Toto je přirozená aktivace břišních svalů. Břišní stěna se pohybuje dovnitř, obvod pasu se zmenšuje. Sm systém cvičení posílí i ostatní oslabené svaly: hýždové, pánevní dno, mezilopatkové, zádové aj.
  • Vysoce efektivní aktivní strečink. Aktivní spirála stabilizuje střed těla, zároveň však dává mnohem větší pohyblivost končetinám. Nový efekt spočívá v tom, že protahované svaly nejprve utlumíme v reciproční inhibici a teprve potom je protáhneme. Sm systém cvičení lze využít jako kvalitní kompenzaci a regenerace přetížených či jednostranně zatížených svalů vrcholových spostovců jako např. tenis, golf, plavání, triatlon, hokej, fotbal, běh, gymnastika, hod oštěpem, basetball apod.
  • Rychlý nástup kontrakce stabilizačních svalových spirál ve vratkých pozicích. Rychlá stabilizace ve sportu je účinnou prevencí přetížení páteře a zároveň cestou k lepší pohyblivosti. Proto je spirální stabilizace kondičním tréninkem i prevencí ve sportu. Sm systém protáhne svaly zkrácené: prsní, svaly dolních končetin, iliopsuas, vzpřimovače páteře
  • Kondiční trénink, regenerace páteře ve všech jejích částech: krční, hrudní i bederní. Sm systém pomáhá při bolestech hlavy, skoliozách, odstraňuje velmi účinně potíže s ploténkami a jiných poruchách hybnosti 
  • Možnost jak posílit břišní svaly tam, kde jiný způsob posilování je nemožný (kontraindikován). Zde je důvodem kontraindikace cvičení vleže diastáza přímých břišních svalů. Tato nevzniká při spirální stabilizaci pohybu. Sm systém lze cvičit i před porodem a po porodu, dle zdravotního stavu matky
  • Možnost léčit nemoci páteře, u kterých dosavadní léčba selhala, kvalitní pobyb při sedavém zaměstnání a dlouhém sezení ve škole
  • Stabilní chůze.
  • Prevence vzniku
    • Chabého držení těla
    • Skoliotického držení těla
    • Těžkých poruch svalové balance
    • Chybné koordinace chůze a běhu
    • Degenerace páteře a velkých kloubů ve školních lavicích
Copyright © 2010Vášprostor.cz | Spravováno pomocí RS DIONÝSOS